Jump to content
Hummz21

Feedback Thread zu 0.12.x

Recommended Posts

ExtremerJonny
Posted (edited)

Weiß nen Mod oder Community Manager, wer auch immer, was mit den Leuten passiert die während des reward changes von "private clinic" den normalen item case statt den thicc item case bekommen haben?! Oder könnte sich diesbezüglich erkundigen? Ne Antwort vom Support dauert ja leider wieder 2 Wochen.

Edited by ExtremerJonny
  • Upvote 1

Himmuguegeli

Cheater sind leider immer noch sehr gut am Start.

Skamaica

Mir ist seit dem Wipe noch kein Cheater unter die Augen gekommen. 

• Confused 1

Himmuguegeli

Desync ist leider immer noch extrem heftig am Start. Ich hatte vor kurzem einen Streamer erwischt und mir aus Interesse seine Live-Stream Aufnahme später angesehen.

Bei mir sah es so aus als würde er einfach durch meine Schüsse durchsprinten bis er dann in Deckung war. Als ich mich dann an seine Position geschlichen habe musste ich feststellen, dass er tot war. Er hat es aber noch etwa 10 weit Meter hinter Deckung geschafft.

Bei Ihm sah es so aus, als hätte ich im Automatik geschossen und das erst als er weit in der Deckung war aus der ich ihn nicht einmal hätte sehen oder beschießen können.

Des Weiteren hat sich (definitiv AI, kein Cheater) durch die Tür teleportiert, den konnte ich dann killen und hinter ihm ging dann nach seinem Tod die Tür auf mit einem regungslosen Scav dahinter. Den habe ich 6-mal in den Kopf gejizzt und dann als ich in Deckung war spammte der Schüsse und ich fiel direkt tot um. Im Deathscreen habe ich ihn dann angeblich trotzdem 1 Minute nach meinem ableben getötet.

Das Spiel läuft wirklich Grottenschlecht. Und bevor jetzt wieder einer kommt: Ich habe DSL 1.000.000 und ein wassergekühltes Hochleistungstier das mir nie Probleme macht (es liegt bei mir auch nicht an den FPS, die bleiben IMMER über 60 und sind meistens auf 80-100 je nach Karte).

Gibt es eigentlich mal Auskunft wann das Spiel wieder zuverlässig laufen wird?

ExtremerJonny

Gestern hab ich nen paar Runden Interchange gespielt ... in 3 Runden liefen nen paar Spieler einfach nur auf der Stelle, DC o.ä. hatte ich nit. Ich konnte normal scavs killen und auch andere PMC's die mit mir und vorher mit anderen gefightet haben. Aber jedes mal hab ich locker 2-3 PMC's getroffen die einfach nur auf der Stelle liefen und nit starben.

dertexaner
Posted (edited)

BS und 7n39

Und das ist nur ein Test zu der 5.45x39.

Da muss man sich doch fragen was überhaupt bei den Angaben stimmt nach den wir gehen.
Mir ist auch schon oft aufgefallen das ich mehr getroffen habe als ich überhaupt geschossen habe. Dachte eventuell Durchschlag von arm in Bauch aber das ist natürlich ein kompletter gamechanger.

Edited by dertexaner
Kommentar

superb0i

- Magazine lassen sich nicht nachladen bzw. es ist doch munition drin zeigt aber leer an... (sehr toll, gerade deswegen 400k rubel in den sand gesetzt)

- Mauszeiger in der Bildschirm mitte und nein, kein Fenstermodus

- EFT lässt sich nur noch mit dem Task Manager schließen

- tolles technisches update

S3CoolZero

ok seit dem geradigem tech update läufts richtig beschissen
5 runden nacheinander
jede runde Server lost  wieder verbunden  2 Meter gelaufen und Tod

dEfekt1on
vor 2 Stunden schrieb superb0i:

- Magazine lassen sich nicht nachladen bzw. es ist doch munition drin zeigt aber leer an... (sehr toll, gerade deswegen 400k rubel in den sand gesetzt)

- Mauszeiger in der Bildschirm mitte und nein, kein Fenstermodus

- EFT lässt sich nur noch mit dem Task Manager schließen

- tolles technisches update

Ist bei mir ebenfalls so.. Ich kann EFT nicht mehr über das Menü beenden, da sonst das Bild stehen bleibt.. entweder Neustart oder ohne beenden über den Taskmanager.. Desweiteren bin ich bei jedem Serverconnect gestorben und habe alles verloren.. GG !

Himmuguegeli

Seit dem neusten Update habe ich scheinbar auf Reserve mehr Frames. Laggen tut es jedoch immer noch wie sau.

dertexaner

Seit dem Update sind jetzt zum zweiten mal hintereinander kurz nach Rundenbeginn 3-4 scavs 1 Meter Neben mir und meinem Mate gespawnt und haben mich erschossen.

• Hot 1

EFT_Marauder

Ich habe seit Freitag mit dem neuen Patch gespielt.

Ich finde die Änderungen an den Scavs gut, die rennen ja jetzt richtig. Als ich das das erste Mal sah, dachte ich es sind Spieler, war aber KI.

Die Wartezeit mit maximal 3 Minuten und dann geht es los, das ist ja so wie früher und dafür muss man BSG loben. Da hat man sich der Rüge wirklich mal angenommen.

Himmuguegeli

Es lagt gerade so heftig das wir mit 4 Mann auf einen Spieler geschossen haben und ihn haben schweben und weg fliegen sehen bis er dann starb zu Boden sank und sobald er den boden berüht hatte war seine Leiche auf einmal 6 Meter verschoben. Und nein, das war kein Cheater, sonst wären wir dran gewesen.

NerdCoreTV
Posted (edited)

Das Hideout:

Wenn ich crafte fände ich es super, wenn die Parts, die grad arbeiten oder fertig sind, ganz links vorne angezeigt werden und ich nicht scrollen muss. Ebenfalls, wenn ich z. B. SP-6 Ammo baue, wird dieser Spot mal oben, mal in der Mitte mal ganz unten angezeigt - auch hier wäre es super, wenn die Reihenfolge einbehalten würde und das was man grad werkeln läßt oben stünde.

Ist für mich simple usability, das Game darf ingame ruhig nerven, aber es muss "offline" ja kein pain sein, finde ich.

Edited by NerdCoreTV

ningamertendo

@NerdCoreTV An solchen Sachen wird derzeit für die Quality of Life gearbeitet. Die Reihenfolge kann sich unter anderem derzeit ändern, weil sich die Anforderungen noch ändern.

• Thanks 1

NerdCoreTV
vor 30 Minuten schrieb ningamertendo:

@NerdCoreTV An solchen Sachen wird derzeit für die Quality of Life gearbeitet. Die Reihenfolge kann sich unter anderem derzeit ändern, weil sich die Anforderungen noch ändern.

danke dir für die Rückmeldung :) ich weiß, gibt wichtigere Themen, aber super, dass ihr sowas auf dem Schirm habt.

Zolty47
Posted (edited)

Habe hier Vorschläge für "Quality of Life" Änderungen, "Fun to fail" und für mehr Hardcore:

Ich weiß, formatierungsmäßig ist dies ein Graus, kann gerade leider nur die abgespeckte Mobile-Version des Forums nutzen. 😔

Tut mir leid das ich die Zitierfunktion verwendet habe um es zumindest ein bisschen übersichtlicher zu machen.

Es ist eine stark überarbeitete Version einer alten Idee.

Am 22.7.2020 um 15:37 schrieb NerdCoreTV:

Feature set supposed to make the game experience more authentic, as an survival game

New in the 1.9 Version:
Point 11, regarding Scav play, improved/extended
A few minor adaptations in the PMC-SP-system

A few necessary changes beforehand to make the new mechanics functional

1.    AI-Scavs treat player scavs as enemies, shoot on sight

2.    You are always you, be it playing as PMC or Scav, if you play Scav then you are „incognito“, acting outside your contract restrictions.

3.    A Scav band should have a visual part to show them as a team, by wearing same hats, hoodies, bracelets. (Sanitars gang seems to have a blue theme to it)

4.    A player scav wearing always a yellow jacket/ hoodie or shirt. The main body color should be yellow as a way of fast identification. Also a special voice line, that only a player scav can make. Only then a scav karma system could really work.

5.    Player scavs are all part of 1 warband, call them the yellow jackets and AI-scavs are from another warbands.

6.    Secure container tweak

A.    Dog tags cant be put into secure container anymore, reasoning behind it later
B.    The wrist watch, if digital fastly blinks 4 seconds long to signal the secure container unlock, the analogue watch makes an 4 second long pieping sound for that.
C.    Everything that you put into the secure container will loose immediately the „found in raid“ trait, so think twice, if you want to sell it dont put it in. Everything that you can use for yourself is worthy to put it in, things to sell not.

7.    Insurance tweak:

•    Insurance made on an object has to be renewed after 8 raids.
•    Insurance always works for gear you carry during dieing, gear if dropped mid-raid, regardless of dieing or extracting has only a 20 % chance of returning
•    Insurance cost is 20 % of the gear worth.
•    Insurance only possible for Wood, Steel and Silver dog tag levels players. Explaination below. Gold and higher cant insure gear. They dont need this Crutch. The later on described PMC-SP-system will detect people in need.

8.    Traders tweaks

•    3  gear payment levels:
A.    For low tier gear -----> Roubles, barter items, Dollar, Euro
B.    For middle tier gear -------> barter items, Dollar, Euro
C.    For top tier gear -------> only barter items (has to be FiR)
•    Every trader has a barter items list that changes on a weekly basis:
-    This list can contain anything, amount of listed barter items fluctuates between 8 and 14 different items. Guns, gun parts, medical items, different kinds of ammo, visors, clothing, armour, rigs, etc. Just Anything, that can be looted.
-    An object, listed this week by this certain trader as barter item will have 4-times its money worth, if used as barter item. To be used as barter item it also needs to have the icon „found in raid. (Smart looting gets rewarded)
• Top 30 % of guns not on any trader list, found in raid only.
• Top 40 % gun mods found in raid only.
• Top 40 % of armour found in raid only.
• Top 50 % armour piercing ammo found in raid only.
What rich people cant easily buy makes us equal. No only the cost but also availability is a facotor that can be used to fix the economy and gameplayloop.
The same should account for the better 50 % of gear in Tarkov. If only basic gear (40 %) would be buyable, then there wouldnt be not just a few builds, but much more because availability would lead to patchworky load outs. The best vs newer players engagements wouldnt be so one sided like now anymore.
Even with much experience and money you could only buy basic gear and gun mods, so finding useful stuff is the main thing, not buying. Loot for gear, not for money. 

9.    Flea market tweaks:

Changes intention:

Flea market as an easy access point for low and some mid-tier gear and gun parts for modding, everything else is non-buyable, FiR only

•    No armour above level 3 on flea market.
•    No specifically classified ammo as armour piercing on flea market
•    Generally top 40 % of gear not on flea market
•    No food, water or any medication at flea market, raiding these things is part of the survival gameplay. Otherwise it would just be a glorified loot shooter. Later on explained feature will support this change, so it wont be too harsh.
•    No thermals at flea market, found in raid only
•    Keys and keycards get downgraded, if put on sale at flea market to 15 usages only maximal.
•    Only basic guns on flea market, SMG, MP, shotgun and pistol types.
•    Top 50 % gun modding parts not on flea market, find it in raid only.

For these changes to being ok the spawn rates for food, water, medication and ammo need to be adapted. To be found in authentic places, in bigger quantities per spawn point and spawn rate a bit higher.

Things that rich people cant buy makes us equal.

Availability as an factor to fix economy.

Main goal in raid will be to survive and to loot useful stuff for yourself instead of making money, loot for yourself and your team. Goal: 80 % looting for gear, 20 % für money.

10.    Safety nets and Crutches, an perspective

Safety net, definition:
A feature, that makes the gameplay not easier by any means, but gives you a second chance after failing.
Example, how a fair safety net could look like:
Existence minimum by 150.000 Roubles complete owned gear worth, all sellables ------> falling underneath this line sets the Scav-wait-timer to 0 minutes. If you playing as Scav and die, then you can immediately start another round. 0-minute-scavs insta heals all after death. Timer gets set to normal as soon as property worth more than 150.000 Roubles.
• Wont influence other players negatively
• Works only for the poor, no exploits
• no bottomless fall, beginners and noobs alike could be asured that that they dont fall out of the gameloop. No less play time, even with bad skills, which is totally ok for normal people, its a hard game to learn after all. So to get gear back no cheating, ratting, hatchling strategies necessary anymore because safety net works fine.
Crutches, definition:
A feature, that gives you ahelping hand making the gameplay easier for you, but this waters down the experience down unavoidablly.
Examples:
Bitcoin farm (profit - access to food&water without risk, although requires some effort to achieve) , fleamarket (easy access to food&water, medication and ammo).
Insurance ( death and losses cut less deep)

These crutches reduce the thrill / excitment factor of this game heavily. Regardless of the intention, crutches do more harm than good. Although the secure container should stay, but in a more limited form. Loosing all the keys at once by death would be too harsh, since they require a long time to collect.

Consider replacing Crutches with Safety nets, so the gameplay itself stays pure survival.

11.    Scav-Play, its role and appeal to players changed, so Scav play will be reconsidered as „Quick Match or „Safety net play“.

There are 4 Scav groups:

• AI Scav band:
Work together against PMCs and player Scavs

• Yellow jackets, the standard human player Scav, Scav band:
Are not allowed to shoot each other, otherwise get punished.
Yellow Jackets get the same treatment from AI like PMCs.

• Red Necks, human player Scav, underneath the 150.000 Rubel poverty line:
Dont get automatically shot from AI standard Scav, are allowed to shoot each other. Red neck Scav play is supposed to be the easiest play. Red necks get warned before shot by Scav bosses & guard, Raiders though. Red necks get a chance to retreat. Yellow Jackets not.

• Sanitars blue themed Scav band group:
Player can treat them like normal AI.

Rule set:

A.    Human Scav Players will be treated like PMCs from other AI, human scav players CAN but dont have to play together.
B.    You can influence the spawn time and point into a match in the following way:
1.    By paying 4 SP (Survival points) and 100.000 Roubles: You start in the first 10 minutes of a raid.
2.    By paying 5 SP and 150.000 Roubles: Start at the beginning of the raid.
3.    By paying 6 SP and 300.000 Roubles: Start at the beginning of the raid and in the central area of the map.
C.    You can earn SP as a Scav for your PMC as long as your PMC has less than 10 SP. Earning SP as Scav is like with PMC, explained below, but dog tags will grant you just +1 SP each.
D.    Damaging an Yellow jacket Scav (as player Scav/yellow jacket) will make your PMC lose 6 SP, additionally locking you outside of the flea market for 72 hours. The damage punishment can add/stack.
E.    Killing an Yellow jacket Scav (as player Scav/ yellow jacket) will make your PMC lose 10 SP, additionally locking you outside of the flea market for 120 hours. Secure container disabled for 96 hours. The kills punishment can add/stack.

Crutches make the game easier and boring, safety nets make the game more „fun to fail“, failing is an integral part of an survival game. Scav play & the PMC-SP-system should make the game more „fun to 

PMC-SP-System

Zweck, angepasste Schwierigkeit und Stütze für "ausgeschiedene" Spieler.

Am 22.7.2020 um 15:06 schrieb ningamertendo:

PMC-Survival-Point-System Version 1.9

Purposes:

1.    Skill meter
2.    Leaderboard system
3.    PMC-Life value gets vastly upgraded, reckless playstyles (hatchlings, pistolings, suicidal ones) get downgraded. Survival skill gets measured.
4.    Safety net bound to PMC-SP, so „outplayed“ people get a second chance.
5.    Certain Quests require an minimum skill  (PMC-SP as skill meter)
6.    To escape from Tarkov, finishing Main Quest line and highest skill level „Escaper“ required.
7.    Reduces the demand of cheats a bit, because in-build safety nets will help people out, legally.

PMC-Survival-point-system (alternatively you might call it PMC-Reputation / Performance system)

Everyone starts with 9 SP for his PMC with the implementation of this feature.
Everything that increases your Survival-points / reputation:
1. Gaining SP through looting
•••SP could only be granted if you extract at least 10 minutes after raid has started.•••
•••Applies to all following points: all items need to be „found in raid“, if you want gaining SP with it.•••
A. +1 SP, if raid survived and 12 kg loot extracted (for all next points: found in raid loot rule, and no „run through raid status“) PvP will be rewarded by the system too, but differently
B. +2 SP, if raid survived and  24 kg loot extracted
C. +3 SP, if raid survived and 42 kg loot extracted
D. + 1 SP, extracting with at least 1 of following items (wont stack):
•    A twitch streamer barter item, „found in raid“
•    Ash-12, M4, 416, MP9, M1911, golden TT („found in raid“ or raider scav boss equippment)
E. + 1 SP, extracting with 1 food item & 1 drink item, pair of food + drink
---> + 2 SP, extracting with 2 pair of food & drink items
---> + 3 SP, extracting with 4 pair of food & drink items
F. + 1 SP, extracting with 4 „found in raid“ medical items.
---> + 2 SP, extracting with 8 „found in raid“ medical items.
G. + 1 SP, if you collected and extract with at least 150 bullet rounds „found in raid“.
---> + 2 SP, if you collected at least 210 bullet rounds „found in raid“ and extract with it, same as above.

Example: + 3 SP (42 kg loot) + 3 SP (3 dog tags, below your rank and below platinum) + 2 SP (2 pairs of food+water) + 1 SP (150 rounds etc.) + 1 SP (twitch streamer barter item) = 10 SP
H. + 1 SP, if extracting with at least 3 „in hide-out usable“ and „found in raid‘ items.
---> + 2 SP, if extracting with at least 8 „in hide-out usable“ and „found in raid“ items.

Binding the system to loot weight and amount, not money worth, is way more easier to code since the weight numbers dont change. So this may be a flaw of the system, but possibly an unavoidable one.
2. Gaining SP through PvP (and best way loosing it)
••••••Rule change: Dog tags not allowed in Secure container anymore•••••
A. +1 SP If killing a player + extracting with the dead players dog tag (dog tags cant be put into secure container and teammates dog tag does not count).  Extracting with 4 earned dog tags  means + 4 SP. Its enough to extract with the dog tag, not necessary to be the killer.
Extra boni: +1 SP for Platinum dog tag, + 2 SP for VIP dog tag, +3 SP for ELITE dog tag, +4 SP for „Escaper“ dog tag.
These rewards you will get regardless of your own rank, but dont forget loot the dog tag and extract alive with it!
B. If PMC has 0 SP, then not allowed to play as PMC, for now. You can not have negative SP. SP restore in following ways, Read on.
C. If PMC has 0 SP, then Scav-wait-timer is set to 0 minutes. A 0-minute Scav is a yellow jacket, if owning more than 150.000 Rubles, underneath ist a „Red neck“. After death 0 minute Scav insta heals, another Scav run immediately possible.
•••••Scav-wait-timer is ALSO set to 0, if your total stash + property worth is less than 150.000 Rubels, but Scav runs can only earn SP as long as your SP are below 10 points. While having 0 SP Scav runs can only earn you 1 SP by survival.••••
D. If you survive as a "0 minute" Scav (also counts as Yellow Jacket), then your PMC gets +1 SP, Scav-wait-timer will get set back to normal (if also more than 150.000 Rubel gear worth).
E. If your PMC hits 0 SP he will get automatically + 3 SP after 24 hours, but only if he is still by 0 SP after these 24 hours (If you werent able to survive even once as a 0-Minute Scav)
F. If your PMC has 0 SP, then your Hideout crafting capabilities, your bitcoin farm are „frozen“, until your PMC gets at least 1 SP again.
G. If you kill somebody who is in a 30 meter distance to an extract point and being more than 25 minutes into a match you wont get any SP through this kill, the dog tag extraction.
H. If you kill sb who is closer than 30 meters to an extract point, as long as match time has not crossed the 25 minutes line, then you get +3 SP bonus points, dog tag extraction mandatory as usual, shot guy looses -3 SP. Killing extract campers gets a bonus, shooting fast extracters too! (Proper coding of this zone needed)

2. All ways loosing SP

A. A disconnect from a match will cost you automatically 2 SP.(Only if servers would finally work fine)
B.  Suicide will cost you 3 SP. (Dying from fall damage and grenades)
C. - 1 SP, if PMC dies in raid. Special situations later on explained.
An Platinum player will loose 1 extra SP, VIP - 2 extra SP, ELITE - 3 extra SP, Escaper – 4 extra SP by dieing in raid.
These ranks are supposed to have  a high  survival rate + well done matches.
D. Teamkill will cost you 2 SP, (squad play, teammates dog tags have no „SP“ value)
E. If you got killed by an PMC with a lower rank, then the difference between your ranks determines the SP loss:
Ranking:
Wood = 0
Steel = 1
Silver = 2
Gold = 3
Platinum = 4
VIP = 5
ELITE = 6
Escaper = 7
Equation example:
You: Escaper got shot by a Woodie:
- 1 SP PMC death – 4 SP Escaper death – 1 SP headshot - (Escaper rank 7 - Wood rank 0) - 1 SP (shot in the first 10 Minutes of the Match) = - 14 SP
So PvP becomes more risky if you have higher reputation / SP.
F. If you got killed from an AI-Scav, Scav-Boss bodyguard  or Raiders then you loose extra SP, accordingly to your Dog tag level:
SP dependent dog-tags and death via AI:
Wood dog tag for < 5 SP, looses no extra SP through AI death

Steel dog tag for < 14 SP., looses no extra SP through AI death

Silver dog tag for < 25 SP., Extras: Scav = - 1 SP, Raider =  0 SP, Scav-boss & bodyguard = 0 SP

Gold dog tag for < 42 SP, Extras: Scav = - 2 SP, Raider = -1 SP, Scav-boss & bodyguard = - 1 SP

Platinum dog tag for < 60 SP, Extras: Scav = - 3 SP, Raider = -2 SP, Scav-boss & bodyguard = - 1 SP

VIP dog tag for < 80 SP, Extras: Scav = - 4 SP, Raider = - 2 SP, Scav-boss & bodyguard = - 2 SP

ELITE dog tag =< 100 SP, Extras: Scav = - 5 SP, Raider = - 3 SP, Scav-boss & bodyguard =  - 3 SP

"Escaper" dog tag for > 100 SP, Extras: Scav = - 6 SP, Raider = - 4 SP, Scav-boss & bodyguard = - 3 SP
•••Easy for the low level players, but a challenge to go up the top ranks.•••
G. If you die because of dehydration or energy depletion then you loose 1 additional SP, but afterwards your hydration and energy get set back to 100.
H. Once a week your PMC looses 2 SP, but that can NOT be reduced underneath 12 SP in this way.
I. If you die through a headshot you loose 1 additional SP, regardless of the shooters identity.
J. If you extract, after Match-timer has ended you cant earn SP for your Match actions anymore.
Earn SP / reputation by certain amounts of loot, extracting with food+water, or by successful PvP, dont forget collecting the dog tags.
SP dependent dog-tags:
Wood dog tag for < 5 SP.
Steel dog tag for < 14 SP.
Silver dog tag for < 25 SP.
Gold dog tag for < 42 SP.
Platinum dog tag for < 60 SP.
VIP dog tag for < 80 SP.
ELITE dog tag =< 100 SP.
"Escaper" dog tag for > 100 SP. (There is no SP limit, try to be the best „Escaper“!)1

SP dependent dog-tags and their benefits, only for PMC:
Caution: Effects of lower levels also count for upper ones (Wood and Steel effects are an exception)
 • Wood dog tag for < 5 SP, effects:
a)    Scav-Timer 40 % shorter (Wood level only)

• Steel dog tag for < 14 SP, effects:
a)    Scav-Timer 25 % shorter (Steel level only)

• Silver dog tag for < 25 SP, effects:
A.    + 10 % search speed in crates etc. (This and all following boni account also for the upper levels and stack)

• Gold dog tag for < 42 SP, effects:
A.    + 7.5 % more stamina, both, leg and arm stamina

• Platinum dog tag for < 60 SP, effects:
A.    + 10 % breath holding time
B.    + 10 % jump length

• VIP dog tag for < 80 SP, effects:
A.    – 10 % less movement noise
B.    + 10 % jump height
C.    + 10 % filling speed of magazines

• ELITE dog tag =< 100 SP, effects:
A.    + 10 % more loot spawn in crates etc., if searched first by you. (Gets replaced on next level)
B.    + 10 % chance finding rare items in loot crates.(gets replaced on next level)
C.    Scav-Boss always spawns in your match.
D.    15 % faster usage of medikit items

• "Escaper" dog tag for > 100 SP, effects:
A.    + 15 % chance finding rare items in loot crates.
B.    + 15 % more loot spawn in crates etc., if searched first by you.
C.    Scav-Boss always spawns in your match.
D.    Trader goods 15 % cheaper.
E.    + 15 % speed emergency/quick magazine swopping
F.    Allowance for some specific quests
G.    20 % cheaper barter trade /less items required
These skill level related buffs should replace the time related skill system.
Possibility to combine the SP system with some quests.
After match we should get an screen, which shows us the progress in SP. How much we got or lost this match.
Performance gets evaluated also with words from poor, low, ok, decent, impressive.
SP are mostly granted for surviving + looting, boni for important loot are given. PvP gets rewarded too.
At least we loose gear with "death", but with enough money you dont feel the loss at all. The PMC-SP-system will guide you into an more survivalistic kind of mindset, your skills should improve faster.
If out of luck, then you get the 0-minute scav play that will finance your first 2 PMC runs after getting some SP back for your PMC.

14. Radio/Funk, fraktionsspezifisch

Baut auf den oberen Ideen auf.

Am 19.7.2020 um 19:53 schrieb Himmuguegeli:

14. Radio (faction specific, BEAR and USEC have their own radio each), the Yellow Jacket Scavs too (to hunt High SP level PMCs more easily)

Can tell you some basic information about your match:
•    If some Platinum, VIP or Escaper level players are in your match, called „heavily armoured and dangerous / notorious PMCs“ and his or their position every ten minutes, only the building / area, (60 meter for Platinum / 40 meter for VIP / 30 Meter for Escaper )radius precise call out. (For the end game, a bit of extra challenge for the best players) These information is the most crucial for balancing.
•    Raider spawn.
•    Scav-Boss sightings.
•    Player Population.
•    Scav-Respawns.
•    Player scav spawn, but not the area.
•    (first 15 minutes only) if sb is closer to an extract point than 40 meters. For Factory and Labs special rules, only called out if closer than 15 meters to extract point / inside extract rooms.
•    PMC squad position, 60 meter radius precise call outs. (Extra challenge)
•    Spawn of special / very rare loot, 50 meter precise call out, first with dynamic loot spawn system.
Information is random, every 5 minutes an info bite, but the info regarding VIP, ELITE AND ESCAPER players every 7 minutes. So they may be hunted from Yellow Jackets and their enemy faction.

Feature set supposed to make the game experience more authentic, as an survival game.txt

Edited by Zolty47

Zolty47
Posted (edited)

Die neuen Stims, eine Alternative zum Nerf, würde ich bevorzugen:

1. Nimmt sie komplett vom Flohmarkt, beste Ausrüstung sollte nicht in rauen Mengen und gleichzeitig so einfach zugänglich sein. Müsste man die Stims für die Verwendung selber raiden und lebend extracten wäre das Geschrei nicht so groß.

2. Nerfs rückgängig machen.

Punkt 1 macht den "Super"-Modus durch die Stims zu einer Rarität.

3. Stims dürfen nicht an Teammitglieder weitergegeben werden. Gegen RMT und Boosting.

"Verdiene/Loote dir es selbst."

Das würde ich genauso für 5 & 6 Level Panzerung machen, für den Großteil panzerbrechender Munition,ca. beste 30 % der Waffen & Waffenteile.

Wenn somit der Flohmarkt kein erweiterter Stash mehr ist, beschränkt sich das lagern von guter Ausrüstung auf den eigenen Stash.

Damit hätte man das Power creep Problem auch stark eingedämmt.

Edited by Zolty47

NaClDrakor
Posted (edited)
On 7/25/2020 at 1:52 PM, Zolty47 said:

C.    Everything that you put into the secure container will loose immediately the „found in raid“ trait, so think twice, if you want to sell it dont put it in. Everything that you can use for yourself is worthy to put it in, things to sell not.

Der Punkt ist aktuell eh komplett überholt. Stirbst du nicht ist es egal ob es im secure liegt oder nicht. Wenn du damit meinst das es dann auch nicht mehr bei den Tradern verkaufbar ist wäre das eine andere Sache.

•    Insurance only possible for Wood, Steel and Silver dog tag levels players. Explaination below. Gold and higher cant insure gear. They dont need this Crutch. The later on described PMC-SP-system will detect people in need.

Du willst also eine 2 Klassengesellschaft hervorrufen. Aktuell muss man wirklich absolut schlecht spielen um keine Geld zu haben da dir Loot an jeder Ecke hinterher geschmissen wird.

Zu dem SP System sage ich mal gar nichts da es von BSG schon einige male geschrieben wurde das es kein "Ranked" System geben wird.

7.    Reduces the demand of cheats a bit, because in-build safety nets will help people out, legally.

Warum sollte es die Cheats reduzieren? Die meisten Cheater sind wohl RMT um so schnell Geld zu verdienen und teure Items zu farmen.

Edited by NaClDrakor

Zolty47
Posted (edited)
vor 14 Minuten schrieb NaClDrakor:

Der Punkt ist aktuell eh komplett überholt. Stirbst du nicht ist es egal ob es im secure liegt oder nicht. Wenn du damit meinst das es dann auch nicht mehr bei den Tradern verkaufbar ist wäre das eine andere Sache.

Zitat

Du willst also eine 2 Klassengesellschaft hervorrufen. Aktuell muss man wirklich absolut schlecht spielen um keine Geld zu haben da dir Loot an jeder Ecke hinterher geschmissen wird.

Nein, will ich nicht.

Ich will keine Hilfe, die ich nicht brauche.

Hartz 4 gibts auch nur für Bedürftige und arbeitswillige. Nicht pauschal für jeden.

Eine Krücke nur für die, die sie benötigen.

Mehr Hardcore für mich, sobald ich es schultern kann.

Wie im Fitnessstudio. Anfängergewichte für die Anfänger, man steigert sich mit der Zeit und steigert deshalb die Belastung.

Keine 2 Klassengesellschaft, sondern immer dem Individuum angemessen.

Du willst analog ein Einheitsgewicht. Alle müssen mit 10 kg Handeln zufrieden sein, aber da wir nicht gleich sind sind die 10 kg Handeln nur einen kleinen Teil angemessen.

Sollten 10 kg der perfekte Einstieg sein, hast du aber diese Fitness von wo anders her.

Analog dazu sind die "Hardcore Gamer" erfahrene Spieler, die Ihr Niveau aus anderen Spielen haben. Keine Anfänger im Genre.

Ausnahmen gibt es immer, aber bevor BSG das Spielerlebnis für alle verwässert sollten sie solch einem Skillmesser eine Chance geben.

Zitat

Zu dem SP System sage ich mal gar nichts da es von BSG schon einige male geschrieben wurde das es kein "Ranked" System geben wird.

Kein Ranked System da es kein Matchmaking gibt, vermischen wir hier nichts.

Die Folgen sollten klar sein.

Das SP-System belohnt Skill durch kleine Buffs, die im Moment passiv durch Spielzeit erreicht werden.

Zudem soll das SP-System als Skillmesser die Spieler in 2 Gruppenbunterteilen, wer kommt alleine zurecht, wer hat Schwierigkeiten mit PMC-Play kann als Anfänger/Gelegenheitsspieler mehr Scav spielen.

Zitat

Warum sollte es die Cheats reduzieren? Die meisten Cheater sind wohl RMT um so schnell Geld zu verdienen.

Das ist eine naive Annahme. In Rainbow Six Siege gibt es genügend Cheater und es werden laufend Spieler gebannt, dabei hat es kein RMT.

Überlege mal wie viel Denkarbeit hinter deiner Aussage steckt, war wohl mehr so aus dem Bauch heraus^^.

Edited by Zolty47

AlphaPhiAlpha
Posted (edited)

Versichert deinen Kram halt nicht wenn du Hardcore-Gaming möchtest. Das Spiel lässt dir doch gerade die Wahl. Versteh nicht, wieso man Leuten da zwangsweise was vorschreiben will / muss. Dann würd ich eher einen RNG-Modus befürworten, der sich an dem Wert deines Gears bemisst - je teurer und besser dein Gear, desto höher die Wahrscheinlichkeit, dass sich die Scavs von Prapor davon was abzweigen.

Ich glaub kaum das die Leute die cheaten cheaten um „auf Nummer sicher“ zu gehen (iSv Gesr-Fear). Die Cheaten entweder um damit Geld zu verdienen (RMT) oder weil sie halt gewinnen möchten / angeben wollen / super tolle Stats haben. 

Man sieht das ja gerade auch an Rainbow. Da cheaten die Leute obwohl sie nichts zu verlieren haben. 

„Sicherheitsnetz“ iSv Gear wird mMn die Anzahl der Cheater überhaupt nicht beeinflussen

Edited by AlphaPhiAlpha

Muckilein

Was mich wundert: Was machen die großen Spielefirmen? EFT ist ja nun relativ erfolgreich....warum springt da kein großer Player auf und entwickelt selbst so ein Spiel? Der 12 millionste  Counterstrike Clone mit irrem rumgehampel kommt raus aber Spiele in die andere Richtung gibts quasi kaum. Es muss ja kein Arma sein aber EFT hat doch nun wirklich riesiges Potenzial. 

NaClDrakor
1 hour ago, AlphaPhiAlpha said:

Dann würd ich eher einen RNG-Modus befürworten, der sich an dem Wert deines Gears bemisst - je teurer und besser dein Gear, desto höher die Wahrscheinlichkeit, dass sich die Scavs von Prapor davon was abzweigen.

Das wär ein Einfall mit dem ich persönlich sehr gut leben kann. Sollte deine Voll gemoddete M4 zurückkommen kann es sein das halt das Scope oder Laser Device fehlt weil die Scavs diese mitgehen lassen haben.

1 hour ago, Zolty47 said:

Kein Ranked System da es kein Matchmaking gibt, vermischen wir hier nichts.

Die Folgen sollten klar sein.

Das SP-System belohnt Skill durch kleine Buffs, die im Moment passiv durch Spielzeit erreicht werden.

Zudem soll das SP-System als Skillmesser die Spieler in 2 Gruppenbunterteilen, wer kommt alleine zurecht, wer hat Schwierigkeiten mit PMC-Play kann als Anfänger/Gelegenheitsspieler mehr Scav spielen.

Damit wären wir wieder bei der 2 Klassengesellschaft. Es ist mir wohl bekannt welcher Denkaufwand hinter deinen Ausführungen stecken und ich möchte diese auch nicht mieß machen jedoch sind einige der Vorschläge für meinen Geschmack in sich nicht stimmig. Einerseits möchtest du mehr Hardcore andererseits wieder ein Sicherheitsnetz. 

Jeder sollte die gleichen Voraussetzungen und Hürden haben. Wenn ich die Hürde 1x genommen habe (Sei es durch Erfahrung oder einfach Talent) dann ist das so aber den guten Spielern dann auch noch Buffs geben nur weil sie besser sind geht für mich am Ziel vorbei. Dazu brauche ich dann keine Einteilungen in irgendwelche Klassen, die hast du ja schon dadurch das der gute Spieler entweder sein das gleiche Gear wie du hast einfach besser nutzt oder eben besseres Gear spielen kann und dadurch seinen Vorteil besitzt. 

Das Skillsystem ist ja eh noch in der mache wie ich das verstanden habe und wird laufend gebalanced wenn man das so nennen kann. :)

Wie gesagt kein Angriff auf dich nur meine persönliche Meinung

NaClDrakor
2 minutes ago, Muckilein said:

Was mich wundert: Was machen die großen Spielefirmen? EFT ist ja nun relativ erfolgreich....warum springt da kein großer Player auf und entwickelt selbst so ein Spiel? Der 12 millionste  Counterstrike Clone mit irrem rumgehampel kommt raus aber Spiele in die andere Richtung gibts quasi kaum. Es muss ja kein Arma sein aber EFT hat doch nun wirklich riesiges Potenzial.

Ein tripple oder double AA Titel kostet in der Entwicklung extrem viel und dafür ist EFT oder das Genere wohl noch eher zu sehr Nieschenprodukt. Wenn man schaut wie viele aktive Spieler EFT hat und wie viele ein CS oder Valorant oder Division kann ich mir vorstellen das der Unterschied zu extrem ist.

Ich möchte nicht wissen was ein Assasins Creed an Geld in der Entwicklung verschling obwohl das Grundgerüst aus den Vorgängern ja schon vorhanden ist.

Aber ein EFT 2.0 von Ubisoft wäre eine komplette Neuentwicklung wenn man es richtig machen wollen würde.

Zolty47
vor 3 Minuten schrieb Muckilein:

"Never change a running system" Die "großen" Player haben viel zu verlieren aber wenig durch solch ein riskanten Move zu gewinnen. Kann schon sein dass sie sich in diesem bekannten Schema eingerichtet haben.

Die Kreativität kommt doch oft von den kleineren, es ist ohnehin schwer in Csgo / CoD Ego-Shooter typischen Spielen mit den großen zu konkurrieren.

Suche dir lieber eine Nische wo die Konkurrenz nicht zu groß ist, oder schaffe selbst eine.

Rainbow Six Siege wäre wahrscheinlich wesentlich weniger erfolgreich gäbe es ein anderes Spiel in seinem Genre. Keines bietet im Moment dessen Mischung. Taktik-Shooter gibt es natürlich, aber nicht mit Sieges Features wie einer anpassbaren Umgebung, Verteidiger vs Angreifer, große taktische Tiefe durch die Fülle an Optionen und Operatoren.

EfT wird trotz seiner Schwächen lange Zeit konkurrenzlos bleiben, imo.

• Upvote 1