Jump to content
tobiassolem

Svensk community

Recommended Posts

tobiassolem

image.thumb.png.70e30d9bb8975a749e9aa6239dec1a1b.png

Hej allihopa!

Jag har nyligen blivit utsedd som svensk emissarie för Escape From Tarkov, och en av mina första uppgifter är att ta kontakt med svenska spelmedier och starta upp en svensk EFT-community. 

Uppdaterat!

Jag har nu börjat arbeta på den svenska communityn för EFT, och medan community-sidan är under arbete så är ni välkomna in på vår svenska discord-server: https://discord.gg/cpUN29U

• Like 2

Jimpson

Tjenare! Grattis! :D

Ett Svenskt forum skulle kunna vara bra för att samla ihop folk och bilda klaner kan jag tänka mig!
Jag tittade lite i tråden på flashback om EfT och den var rätt mager med ynka 16 sidor, EfT verkar inte riktigt ha tagit Sverige med storm ännu iaf, ett Svenskt community kanske skulle kunna skjuta på intresset lite mer, vem vet :) 

Jag själv är en solo spelare för det mesta (när jag inte lirar squad) eller så lirar jag med någon vän. En Discord som samlingspunkt där man kan leta rätt på lite "backup" och trevligt sällskap när man lessnat på solo spelandet är en bra idé tycker jag :) 

• Upvote 1

tobiassolem
1 hour ago, Jimpson said:

Tjenare! Grattis! :D

Ett Svenskt forum skulle kunna vara bra för att samla ihop folk och bilda klaner kan jag tänka mig!
Jag tittade lite i tråden på flashback om EfT och den var rätt mager med ynka 16 sidor, EfT verkar inte riktigt ha tagit Sverige med storm ännu iaf, ett Svenskt community kanske skulle kunna skjuta på intresset lite mer, vem vet :) 

Jag själv är en solo spelare för det mesta (när jag inte lirar squad) eller så lirar jag med någon vän. En Discord som samlingspunkt där man kan leta rätt på lite "backup" och trevligt sällskap när man lessnat på solo spelandet är en bra idé tycker jag :) 

Tack! 

Ja, jag tänkte likadant med och hoppas att det skulle kunna ta fart lite mer om man har någon slags gemensam knytpunkt! Jag spelar precis som du, mest solo, men har insett mer och mer att många gångerna då jag dör så är det just för att de jag möter är i numerärt överläge och har tänkt på att göra något åt det - då mina EFT-skills inte är i närheten av de som vissa framstående streamers :D

IzoPix

Grattis med utmärkelsen!

Det som vore bra är:

Hemsida med forum, nyheter, info, tips/tricks osv

Teamspeak/Discord

Support (finns ju de som inte är så duktiga på Engelska)

• Thanks 1

tobiassolem

Jag har idag registrerat domänen www.eft-sweden.com - och har påbörjat förarbetet för detta. Tack @NikRobster och @Jimpson för feedback! :)

• Like 1

MexicanButcher

Man får gratulera dig.

Både en discord samt ett forum hade vart riktigt nice. Spelet verkar inte för stort i Sverige, hade vart nice att komma åt dom få som spelar och bilda squads. Uppdatera mig när/om detta blir aktuellt

Och som en till nämnde, tips och tricks för nybörjare som mig själv, tog mig nästan 30 min för att hitta min första extractionpoint.

Edited by MexicanButcher
  • Thanks 1

sjuktgalen

Låter underbart! Skulle jättegärna vilja spela med någon annan, trött på solo.. hehe!

Jimpson
1 hour ago, tobiassolem said:

Jag har idag registrerat domänen www.eft-sweden.com - och har påbörjat förarbetet för detta. Tack @NikRobster och @Jimpson för feedback! :)

Grymt! Finns det något man kan hjälpa till med så tveka inte på att hojta till så får vi se om jag har kunskap till att göra det du behöver hjälp med :) 

tobiassolem
23 hours ago, Jimpson said:

Grymt! Finns det något man kan hjälpa till med så tveka inte på att hojta till så får vi se om jag har kunskap till att göra det du behöver hjälp med :) 

Kul!

Jag kommer att bygga sajten i Wordpress. Finns det någon/några som kan utveckla saker i PHP&MySQL så får de gärna höra av sig! Jag tänkte framför allt på om man kunde bygga något API och "fånga" nyhetsinlägg t.ex. från det här forumet.

Mulisha__

Nice!

Jag lirar oftast Tarkov solo så discord/ts hade varit riktigt kul. Hoppas på fler svenskar i Tarkov! 

Grattis btw ;)

• Thanks 1

tobiassolem

Har slängt upp en discord nu, och börjat fila på hemsidan, discord här: https://discord.gg/cpUN29U

Här är en förhandstitt på hemsidan: 

image.thumb.png.8b5adfe136a36645b5dd25bf5bae3c53.png

• Like 2

Jimpson

Snyggt!
Har kodat lite för lite med python för att klara av att hjälpa till på den biten tyvärr! Annars hade jag hjälpt dig med det! 

Najs med discord också! Smyger in där sen! :) 

• Thanks 1

DrAngst

Tjoho!

Jag kan inte regga mig på sidan men å andra sidan kanske det inte är klart för det :)

Jimpson

Ser riktigt bra ut hittills! :D Stilrent och bra upplägg!

3 hours ago, DrAngst said:

Tjoho!

Jag kan inte regga mig på sidan men å andra sidan kanske det inte är klart för det :)

Vänta med det tills siten är klar :) Just nu är det inte så säkert att registrera sig då siten är under uppbyggnad och saknar säkerhetsfunktioner som bland annat skickar dina inloggningsuppgifter över okrypterad trafik (inget SSL-cert). Men det kommer väl fixas i senare skede gissar jag på :D 

tobiassolem
On 2018-03-18 at 10:00 AM, DrAngst said:

Tjoho!

Jag har inte gjort klart funktionen helt ännu! Men håll ut det kommer! 

@Jimpson - Har du någon aning hur jag enklast fixar SSL-stöd i Wordpress?

Jimpson
On 2018-03-19 at 6:16 PM, tobiassolem said:

Jag har inte gjort klart funktionen helt ännu! Men håll ut det kommer! 

@Jimpson - Har du någon aning hur jag enklast fixar SSL-stöd i Wordpress?

Ta en titt här :) http://www.wpbeginner.com/wp-tutorials/how-to-add-ssl-and-https-in-wordpress/

Sen har du ju Letsencrypt SSL-cert som är gratis! Det använder jag själv på en site jag driver. Det certifikatet behöver uppdateras var 3:e månad, men ska gå att föra in en automatisk uppdatering för det. Sätter du dig bakom Cloudflare så kommer inte SSL-cert att uppdateras innan du pausar Cloudflare först dock! Viktigt att känna till :)
http://www.wpbeginner.com/wp-tutorials/how-to-add-free-ssl-in-wordpress-with-lets-encrypt/

Edited by Jimpson
  • Thanks 1

tobiassolem
11 hours ago, Jimpson said:

Ta en titt här :) http://www.wpbeginner.com/wp-tutorials/how-to-add-ssl-and-https-in-wordpress/

Sen har du ju Letsencrypt SSL-cert som är gratis! Det använder jag själv på en site jag driver. Det certifikatet behöver uppdateras var 3:e månad, men ska gå att föra in en automatisk uppdatering för det. Sätter du dig bakom Cloudflare så kommer inte SSL-cert att uppdateras innan du pausar Cloudflare först dock! Viktigt att känna till :)
http://www.wpbeginner.com/wp-tutorials/how-to-add-free-ssl-in-wordpress-with-lets-encrypt/

Tack för ledtrådarna! Har lyckats fixa ett certifikat med hjälp av powershell i Windows Server och ACMESharp, men har ingen aning om hur jag får ut nycklarna via Get-ACMECertificate i ett format som nginx uppskattar. :/

Jimpson
17 hours ago, tobiassolem said:

Tack för ledtrådarna! Har lyckats fixa ett certifikat med hjälp av powershell i Windows Server och ACMESharp, men har ingen aning om hur jag får ut nycklarna via Get-ACMECertificate i ett format som nginx uppskattar. :/

Kan det längst ned på sidan fungera för dig? "Download certificates"
https://zxtech.wordpress.com/2017/07/12/using-acmesharp-to-get-ssl-certificates-from-lets-encrypt/

Jag har själv ingen erfarenhet från windows servrar men hoppas det löser sig! :) 

Senton

Sidan ligger nere?

Senton

Ingen som uppdaterar här längre?

Nunk
On 2/2/2020 at 9:15 PM, Senton said:

Ingen som uppdaterar här längre?

Verkar dött du :)