Jump to content
RooZvonBooZ

Feedback - Jeg har brug for DIN hjælp

Recommended Posts

RooZvonBooZ

Escapers !

Da vi alle har en hverdag, der skal hænge sammen, er det nok de færreste af os, der kan spille EFT 24/7. (og hvis vi gjorde, ville det nok miste sin charme lol)

Men jeg vil alligevel gerne bede om DIN hjælp, til at skrive her, i denne tråd, hvordan du oplever den nuværende patch.

I skrivende stund taler jeg om 0.9.2.1646 versionen.

Hvad er godt, hvad er skidt? Hvordan synes du noget kunne blive bedre?

Jeg taler ikke om fejl/bugs i spillet, dem er der et par stykker af :bemaybe:, men om hvordan din oplevelse af spillet er lige pt.

Prøv at komme med konstruktive forslag til hvad du synes er dårligt, og hvordan det kan blive bedre.

Jeg gør dette for at prøve og danne mig et overblik over hvordan spillet bliver opfattet, med danske øjne.

Selvom jeg ser mange twitch streams, så er det alligevel begrænset hvad jeg kan få ud af det.

Ser frem til jeres tilbagemeldinger! :)

Med venlige hilsner:

- RooZ

PS: Hvis i vil anmelde bugs eller andre fejl i spillet, så følg instruktionerne her

2018-05-01[08-44]_228.4, 0.8, 48.7_0.0, -0.4, 0.0, 0.9 (0).png

Edited by RooZvonBooZ

TAW_Nikiran

- Vi mangler noget mere team baseret mål. Vi kører 5 man squads all day long. At køre tasks med en enkelt person i mål er selvfølgelig en del af spillet. Hvis vi kunne få flere opgaver som daylis og opgaver som man skulle kunne kordinere med andre for at opfylde kunne det være vildt fedt.

- Der mangler også noget kød på taskene. At få en video eller noget med noget historie omkring hvorfor alt er som det er nu. Det ville give personlighed og en mening med at grinde udover bare at unlocke traders.

- Vi mangler også noget udstyr til diverse claner som badges man kan have på tøjet eller hjelmene. Det ville give konkurrencen delen endnu et niveau. Derudover at kunne brande sin clan ingame er bare blæret.

- Endgamet efter lvl 40 eksistrer heller ikke. Udover bare at mestre våbnene. Der skal være mulighed for at unlocke unikke våben og andet udstyr med at ranke op. Vi har en lvl cap på 100 og alt over 40 er bare for blær. Det ville give mening at man kunne åbne forskellige ingame ranke som man kunne brande sig på efter 40.

Gameplayet er fantastisk og når alt bare kører så er det den bedste FPS derude.

Tak for indsatsen i gør det sku godt!

Mvh

Nikiran

TAW

• Upvote 1

RooZvonBooZ

@Nikiran Super fede forslag, er enig i meget af det. Det ville være fedt, hvis  man kunne gøre noget unikt for folk over lvl 40 og måske endda også for folk i klaner.

Og tasks/opgaver kunne helt sikkert også trænge til noget mere "kød", som du så fint kalder det. xD

Jeg mener faktisk de har nævnt noget omkring et klan-system, i hvert fald et clan-stash/inventory hvor medlemmer kan bytte og opbevare ting, til fælles brug. (ved ikke om det kommer i 0.10, men måske snart)

Kunne være super fedt med et unikt badge/logo til hver klan, håber også de indfører det! Nu er jeg ikke udvikler af spillet, men jeg siger tak for komplimenterne og sørger for de bliver sendt videre. ;)

God dag til dig og TAW medlemmerne!

TAW_Nikiran

Super godt. Alt går i den rigtige retning og at i tager input fra alle os gør det hele til en fælles ting. Jeg ser frem til at se hvordan det kommer til at ende og om det ikke bliver endnu mere fedt end det er i forvejen.

God dag til dig også Rooz!

Mvh Niki

Bratteb

Hei!

Har ingen norsk representant ennå, så skriver her.

Beklager også på forhånd at dette ikke er et tema direkte rettet til denne patchen, men det jeg mener har vært et problem lenge nå.

Dette er en ting som jeg har laget et topic på tidligere og som jeg vet mange er frustrert over. Det "urealistiske" været i Tarkov. Nå sier jeg ikke at været direkte er urealistisk, men det går til tider virkelig ut over spillopplevelsen. Grunnen til at jeg skriver noe her, er i håpet om at flere kan formidle sin mening om det, og at det forhåpentligvis kan bli videreformidlet av deg @RooZvonBooZ og skape en endring.

Når det regner så kraftig at det faktisk ikke går an å kommunisere med teamet sitt på discord eller nesten å høre hva man selv tenker, er ikke det verken morsomt eller egentlig særlig realistisk. Dette sier jeg med 5 års bakgrunn i den norske hæren med mye sambandskommunikasjon i kraftig regnvær. 
Varigheten på regnværet er også litt "off", med tanke på at Tarkov klokka går ganske fort. Det er også utrolig kjedelig å spille en hel kveld på flere forskjellige baner i "pissregn" hele kvelden.

Woods og til dels Shoreline, som skal gi gode muligheter for bruk av skarpskytterrifler, blir helt ubrukelige på grunn av regnet og den flotte "tarkov tåka" som gjør det umulig å se lengre enn 500m selv i strålende solvær, og knappe 100 i regn. (husk at flere av våpnene er spesifisert til "effektive distance" 400-700m, og at det ikke er noe problem å se langt over 3000 m ved fint vær i virkeligheten)

Til forskjell vil jeg rose dem for bruken av lyn og torden, som kan for eksempel brukes til å maskere skudd eller rask bevegelse. Ulempen er likevel, som nevnt tidligere, at når det tordner, regner det som regel også så kraftig at man ikke hører noe uansett og ikke ser langt nok til å utnytte seg av våpenet eller siktenes rekkevidde.

For å oppsummere: Når det regner opplever JEG at Tarkov i stor grad blir redusert til et "run and gun" FPS med nesten bare close quarter combat. Det i seg selv er ikke et stort problem, men det blir kjipt når det regner 80% av tida.

• Upvote 1

RooZvonBooZ

@Bratteb Hej og tak for din tilbagemelding!

Jeg er helt enig i, at lydstyrken af regnen i Tarkov er alt for kraftig! Og at det regner lige lovlig ofte.

Man kan simpelthen ikke høre hvad man selv tænker, som du også siger. xD

Jeg vil helt klart videregive denne information til udviklerne, da jeg er sikker på de godt kan ændre det, relativt nemt. Men jeg kan desværre ikke garantere det bliver ændret lige foreløbig, men jeg vil gøre mit bedste for at de i hvert fald får det ændret, før eller siden.

Og ja denne "tarkov tåge" som du taler om, gør det rigtig svært, at være en skarpskytte. Jeg ved ikke om det er en del af deres optimering, men jeg håber de forhåbentlig kan fjerne noget af den, på et tidspunkt. 

Men endnu en gang tak for din rapport, jeg vil prøve at melde tilbage hvis jeg får et svar!

Hav en god dag, Escaper!