Jump to content

Nieuwe speler Tarkov F.A.Q

Endrit
 Share

Recommended Posts

Dit is een korte nieuwe-speler-FAQ bedoeld om nieuwere spelers te informeren over enkele belangrijke kernfactoren van het spel.

Met dank aan @Cyver en @Tobias voor hun bijdrage!

V: Hoe kan ik als nieuwe speler hulp krijgen bij het leren over het spel?

A: Er is een "Sherpa programma" vol met veteranen die je helpen om de basis te leren, door je aan te sluiten bij dit programma en een "Sherpaling" te worden zul je snel een team krijgen om mee te spelen en de fundamenten van het spel te leren. Lees hier meer over het "Sherpa programma": 

V: Wat moet ik doen in het spel?

A: Escape From Tarkov is een spel met vele mogelijkheden! Maar de makkelijkste manier om te beginnen is om vertrouwd te raken met de maps. Er is een "offline raid" deel van het spel dat je in staat stelt om het spel te testen met bots, de maps te leren en dan te beginnen met het doen van taken. Elke Trader die je in het spel vindt heeft een lijst met taken (of quests als je wilt) waar je wat in-game ervaring en beloningen kunt verdienen, evenals reputatie (dat zal meer items verkrijgbaar maken voor aankoop bij deze Trader).

V: Wat gebeurt er met mijn spullen als ik sterf?

A: Door het hardcore aspect van het spel, verlies je alles wat je meeneemt in een raid als je sterft of je krijgt MIA (missing in action). Er is slechts één uitzondering: Je beveiligde container - Spullen die je hier inzet worden bewaard, zelfs als je sterft.

V: Wat is een beveiligde container?

A: Zoals we hierboven vermeld hebben, verlies je na je dood alles, behalve wat er in je beveiligde container zit. Er zijn verschillende maten van veilige containers, de kleinste is een 2x2 gleuf (de alpha-container genoemd) en terwijl sommige kunnen worden gekocht van de Traders, kan de grootste alleen worden verdiend door het doen van taken voor de Traders.

V: Ik heb iets gevonden waarvan ik denk dat het een bug is in het spel, hoe kan ik dit melden?

A: Aangezien Escape From Tarkov in beta is, zullen er bugs zijn! Bedankt dat u ze wilt melden, het maken van bugrapporten zal ons helpen om problemen met het spel op te lossen. Je kunt bugs melden via de in-game launcher "Report bug"-functie. Beschrijf alstublieft het probleem, en voeg de spellogs bij, en bij voorkeur een YouTube-video die het probleem laat zien.

V: Wat is een wipe, en wanneer is een wipe?

A: Terwijl het spel nog in ontwikkeling is, zal het ontwikkelingsteam BattleState Games soms alle gegevens van de gebruiker moeten opschonen, wat betekent dat de profielgegevens worden teruggezet naar het beginpunt, wat betekent dat elke speler zijn inventaris, taakverloop, ervaring, etc. zal laten terugzetten naar wat het was vanaf het eerste begin. Sommige patches wijzigen het spel in die mate dat dit nodig is. Tot nu toe gebeurt dit ongeveer een of twee keer per jaar.

V: Wat is de Hideout?

A: De Hideout begint als een verlaten kelder ergens met beperkte opties, maar zal je de mogelijkheid bieden om voorwerpen te maken, je gezondheid te verbeteren, wapens te testen, bitcoins te genereren, Scavs halen goodies voor je, en nog veel meer! 

V: Het spel voelt voor mij niet eerlijk aan. Waarom word ik tegen groepen gematcht als ik alleen ben?

A: Het spel is niet bedoeld om "evenwichtig" of "eerlijk" te zijn in de conventionele betekenis van deze woorden. Het spel is bedoeld om moeilijk te zijn voor nieuwe spelers - en het kernontwerp is gebaseerd op het feit dat je samen met een team speelt. Solo gaan is natuurlijk mogelijk, maar veel moeilijker! Het gaat ook om het knutselen van UW verhaal. Speel zoals je wilt, maar begrijp alsjeblieft dat sommige speelstijlen als beginner moeilijker zijn dan andere. Meer info over The Vision of Escape From Tarkov vind je hier:

V: Waarom gaan mensen niet dood? Ze blijven al mijn kogels maar tanken.

A: Verschillende soorten munitie hebben verschillende doelen. Als je eenmaal weet welke munitie wat doet, heb je meer succes. Sommige munitie is echt goed in het penetreren van armor, andere zijn goed voor het toebrengen van flesh damage. Het kiezen van het juiste type munitie voor een gevecht is belangrijk. Voorbeeld : Het gebruik van munitie met flesh damage zou effectief zijn bij het schieten van de benen, armen of het gezicht.

Een goede bron om te zien wat munitie doet wat is : https://tarkov-tools.com/ammo

newbie_faq.thumb.png.125867dc09911fdfccbd66a609b04e3e.png

Edited by Endrit
  • Thanks 1

• 2 years later...

Hallo,

Sinds een paar weken ben Tarkov aan het spelen. Heb ondertussen met een SCAV een behoorlijk bedrag bij elkaar gesprokkeld, meer dan 25 miljoen Roebel. Heb natuurlijk een hele goede stash opgebouwd, maar ik zit met een probleem.

Je voelt hem al aankomen, gear fear dus. Dat heeft een rede, en wel op het moment dat ik als PMC spawn, ben ik letterlijk binnen 1 minuut geëxecuteerd. Elke keer weer hetzelfde...knal knal knal, weet absoluut niet waar het vandaan komt.  Uiteraard heb ik veel in Practice mode geoefend, en dat gaat me geweldig goed af.

Het is letterlijk niet een keer van de (30)? keer dat ik als PMC in raid ging gelukt om de tegenstander te zien. Nu heb ik al meer dan 200 SCAV runs gemaakt, lekker ontspannen, maar er gebeurt dan ook zowat niets, alleen af en toe een PMC die me afknalt, en nee, ook die heb ik nog nooit gezien. Misschien is het domme pech of toeval. Oja, ik heb duizenden uren op behoorlijk hoog niveau Medal of Honer en Call of Duty gespeeld, en mijn ogen zijn echt wel scherp, heel scherp zelfs.
Voelt er zich iemand misschien geroepen om mij te helpen, door samen in RAID te gaan, of op een andere manier, waar ik misschien niet aan gedacht heb, misschien?

• 2 months later...